ecommerce-mistake

7 e-Commerce fouten die de klantbeleving schaden

E-commerce groeit in rap tempo. Tegenwoordig zijn klanten gehecht aan webshops die gepersonaliseerde ervaringen, eenvoudig winkelen, snelle afrekenmogelijkheden en meer bieden. Maar met zo’n groeiende markt komen ook verschillende potentiële problemen. Een webwinkel die de veelvoorkomende e-commerce fouten niet herkent, zal moeite hebben om te overleven in de markt.

In dit artikel zullen we je vertellen over de topfouten die je moet vermijden om het maximale succes voor je bedrijf te behalen. Het identificeren en oplossen van deze e-Commerce problemen kan je helpen om je webshop eenvoudig naar succes te leiden.

Hier zijn 7 e-Commerce fouten die je moet vermijden:

  • Gebrek aan personalisatie

De dagen van hetzelfde aanbod voor iedereen zijn voorbij. Mensen die online winkelen waarderen webwinkels die gepersonaliseerde ervaringen bieden.

Wist je dat: een webwinkel die hoge personalisatie biedt, tien keer meer conversieverkopen kan behalen?

Je moet een webwinkel laten maken die gebruikmaakt van de vorige zoekgegevens van klanten en hun online browse geschiedenis om hen de beste aanbiedingen te bieden. Dit kan ingewikkeld lijken, maar met de juiste professionals kun je eenvoudig de beste webshop laten maken voor je bedrijf.

  • Rommelige navigatie

Zou je winkelen bij een webwinkel die geen soepele navigatiemogelijkheden biedt? Het antwoord is nee. Je klanten moeten in staat zijn om de producten en diensten die ze nodig hebben gemakkelijk te vinden. Goede navigatie komt met een juiste weergave van de items die je verkoopt met eenvoudig te volgen lay-outontwerpen.

De webwinkel moet voldoende lege ruimte of witte ruimte hebben (deze ruimte is volledig leeg van aard, zonder inhoud, links of complexe ontwerpen). Voldoende witruimte op de website bevordert de geloofwaardigheid bij de gebruikers van de applicatie.

  • Verwaarlozing van Artificial Intelligence

In 2023 geen gebruik maken van AI in je webwinkel is een van de meest voorkomende e-commerce fouten. Je kunt verschillende taken automatiseren met de juiste hoeveelheid AI in je online winkel.

Bijvoorbeeld, mensen die online winkelen, geven de voorkeur aan chatbots in plaats van het lezen van FAQ’s. Op dezelfde manier kan AI worden ingezet om gepersonaliseerde UX aan online shoppers te bieden.

Wist je dat? 91% van de onlineklanten zegt dat ze waarschijnlijk zullen winkelen bij een webwinkel die gepersonaliseerde UX aanbiedt. Onze ervaren developers kunnen chatbots en andere AI-mogelijkheden integreren om de prestaties van je webwinkel te verbeteren.

  • Gebrek aan Betalingsbeveiliging

Onder de veelvoorkomende e-Commerce problemen kan een gebrek aan standaard en beveiligde betaalmogelijkheden ernstige schade toebrengen aan de reputatie van je merk. Mensen die online producten kopen van de webwinkel kunnen te maken krijgen met diefstal en fraude wanneer er geen beveiliging is.

Je kunt het volgende doen om de beveiliging van je webshop te verbeteren:

    • Gebruik een SSL-certificaat. Het is een digitaal certificaat dat de identiteit van de winkel authentiseert en een versleutelde verbinding biedt voor mensen die producten online kopen.
    • Het afdwingen van sterke wachtwoordbeveiliging met hashing is van cruciaal belang voor online winkels. Wachtwoord hashing verandert eenvoudige teksten in onherkenbare sleutels voor de kijkers. Dit elimineert effectief het risico van wachtwoorddiefstal.
    • Gebruik PayPal, Stripe, Visa of meer van de gerenommeerde betalingsaanbieders voor de webwinkel. Dit zorgt ervoor dat consumenten zich goed beschermd voelen tegen online fraude.
  • Het Gebruik van Verouderde Technologie

Het draaien van je webwinkel op een verouderde technologieversie is een van de meest voorkomende fouten. Nieuwe releases van e-Commerceplatforms hebben verschillende functies gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en de beveiliging van de webshop. Dit maakt online winkelen leuker voor potentiële klanten.

Bijvoorbeeld, als je je winkel nog steeds op Magento 1 draait, moet je overschakelen naar Magento 2.4.6. De nieuwste Magento-release kan je webshop voorzien van verschillende prestatie- en beveiligingsverbeteringen.

“Laat professionele Magento-developers je winkel migreren naar de nieuwste e-Commerce versies”.

Boek nu een gratis gesprek met één van onze adviseurs

Neem contact op
  • Slechte Mobiele Prestaties

Meer dan een derde van de online verkopen in ons land wordt gedaan via smartphones. Je webwinkel moet responsieve thema’s hebben. Dit maakt de webshop automatisch aanpasbaar op verschillende schermformaten van diverse mobiele apparaten en biedt gebruikers een eenvoudige winkelervaring. Ook moet de webshop snel laden, zodat gebruikers producten snel kunnen bekijken en kopen. Goede mobiele prestaties maken het ook gemakkelijk om een omnichannel strategie voor de webwinkel te volgen.

  • Onduidelijke Beleidsregels

Maak je klanten niet in de war of bezorgd met vage beleidsregels. Mensen mijden webwinkels die geen informatie hebben over het retourneren van producten. Dit leidt ook tot een gebrek aan vertrouwen en schaadt de gebruikerservaring.

Definieer je beleidsregels goed en vermeld ze in begrijpelijke taal voor potentiële klanten. Het gebruik van complexe terminologie bij het schrijven van richtlijnen leidt tot verwarring of conflicten. Wees duidelijk en maak geen fouten van welke aard dan ook, zodat gebruikers gemakkelijk vertrouwen kunnen hebben in je merk op de marktplaatsen.

Samenvattend

Dit ging over de verschillende e-Commercefouten die je moet vermijden om je webshop succesvol te maken. Elke webwinkel is uniek en kan onderliggende specifieke problemen hebben.

Bij Zedrox kunnen we je helpen met een volledige audit van de webshop om deze te verbeteren. We hebben ook professionele developers om een webshop te laten maken die past bij je merkwaarden en de nieuwste e-Commerce trends.

Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring en online verkoop voor de winkel.